HTML

Fellebezés

Az egyéb fórumokról érzésem szerint oktalanul kitörölt írásaimat teszem ide. El lehet dönteni, hogy valóban kellett-e törölni ezeket. b

Friss topikok

  • csilla vargáné: ESZÁZALÉKOLTAK, 47% tüdö sziv -cukor csipöizületi kopás ..tüzelöre szeretnék segitséget kérni ....... (2024.01.14. 15:28) Megbocsájtás
  • csilla vargáné: ESZÁZALÉKOLTAK, 47% tüdö sziv -cukor csipöizületi kopás ..tüzelöre szeretnék segitséget kérni ....... (2024.01.14. 15:27) Lázok Andor levele
  • csilla vargáné: ESZÁZALÉKOLTAK, 47% tüdö sziv -cukor csipöizületi kopás ..tüzelöre szeretnék segitséget kérni ....... (2024.01.14. 15:26) Kinek fizetett tizedet...
  • csilla vargáné: ESZÁZALÉKOLTAK, 47% tüdö sziv -cukor csipöizületi kopás ..tüzelöre szeretnék segitséget kérni ....... (2024.01.14. 15:25) SemjénZsolt a Szent Pálon
  • csilla vargáné: ESZÁZALÉKOLTAK, 47% tüdö sziv -cukor csipöizületi kopás ..tüzelöre szeretnék segitséget kérni ....... (2024.01.14. 15:25) A F~méregetésről

Linkblog

Féllábú buszvezető a lehúzós tévévetélkedőben

2018.05.05. 07:05 Báthory Ödönke

Féllábú buszvezető a lehúzós tévévetélkedőben

2009.09.18. 00:01 | szily | 267 komment



Mi különbözteti meg a művészt a nem művésztől? Én, a nem művész úgy fogalmaznék, hogy "Noranora kiszúrta, az ATV egyik telefonos-pénznyerős vetélkedőjében rossz megoldást adtak egy feladatra". Ugye milyen unalmas? Bezzeg ha Noranora, a művész fogalmaz, az olyan fergeteges, hogy míg olvastam, végig azt képzeltem, ez egy monológ, amit Rosario Dawson ad elő egy soha be nem mutatott Tarantino-filmben. Íme a lehengerlő számítássorozat:


A féllábú buszvezető esete az interaktív telefonos vetélkedőben.
(ATV - Többet ésszel! - Interaktív telefonos vetélkedő - 2009.09.17. 13:50)
 
Van amikor egyszerűen nem szabad a racionális gondolkodástól elszakadni,
például ha egy egyszerű kérdéssel néhány százezer forintot lehetne keresni
(375Ft/hívás árával, persze senki nem garantálja, hogy egy hívással adásba is lehet kerülni),
akkor lehet, hogy bölcsebb racionálisan gyorsan tovább kapcsolni egy másik csatornára.
 
Most az egyszer nem kapcsoltam tovább, elolvastam a kérdést és vártam, hogy milyen
gyorsan adják meg rá a választ. Csak teltek a percek, negyedórák, félórák és már
már ott tartottam én is, hogy 375Ft-ot megér nekem az a néhány százezer forint nyeremény,
persze ekkor valaki bemondta az én megoldásomat és láss csodát nem volt jó!
Összeomlottam, már egy egyszerű számolást sem tudok megoldani, de még mielőtt
kerestem volna valami kapszulát a butulás ellen végigvártam amíg valaki megfejti a feladványt.
Igaz a szerencsés nyertes is meglepődött, szerintem nem is azon, hogy mennyi pénze lett hirtelen,
hanem, hogy egy matematikai feladványhoz nem feltétlen kell csak racionálisan hozzá állni.
 
--------------------------------------
 
íme az "egyszerű" kérdés:
 
3 kislány utazik egy buszon Londonba.
Mindegyikük kezében 4 kosár van,
minden kosárban van 4 macska
és minden macskának van 3 kölyke.
Egy kislány Párizsban leszáll.
 
HÁNY LÁB VAN A BUSZON?
 
--------------------------------------
 
Én így számolgattam:
 
- minden kosárban van 16 macska,
  (4 felnőtt, 12 kölyök)
  kosaranként összesen: 16x4 láb = 64láb
 
- kislányonként 4 kosár,
  az összes kosárban: 4x64: 256láb
 
- a kislányok + 2 lába
  összesen: 258láb
 
- feltételezhető, hogy van buszvezető is,
  tehát +2 láb
 
- 1 lány leszáll, tehát marad 2kislány
  (nekik összesen 258x2 lábuk van)
  összesen: 516 láb
 
- ha a buszvezető 2 lábát is beleszámoljuk
  akkor mindösszesen: 518 láb van a buszon!!!
 
--------------------------------------
 
Ezzel szemben a helyes megfejtés: 773!!!
 
- ez csak úgy jöhet ki, ha azt feltételezzük,
  hogy a leszálló kislány nem vitte magával
  a kosarait, illetve valakinek fél lába van,
  esetleg a buszvezetőnek?
 
- TEHÁT:
 
  16 macska x
   4 lábbal x
   4 kosárral x
   3 kislánnyal = 768 macskaláb
 
  768 + 2kislány 4 lába = 772 utas láb
 
  772 + 1 buszvezető láb = 773 láb a buszon!!!!
 
--------------------------------------
 
Egyszerű, mint az egyszer egy, egy buszvezetőnek minek kellene két láb,
ha egyszerre úgyis csak egyet használ, nekem is csak egy ujj kell, hogy
legközelebb gyorsabban tovább kapcsoljak.
 
Üdvözlettel:
noranora
forrás:http://homar.blog.hu/2009/09/18/fellabu_buszvezeto_a_lehuzos_tevevetelkedoben

Szólj hozzá!

Címkék: átverés lehúzós átverős féllábú ATV

A bejegyzés trackback címe:

https://fellebezes.blog.hu/api/trackback/id/tr8813891156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása